THIS IS AWESOME ! HAHAHA

hi, this is me

My photo
kajang, selangor, Malaysia
saya bini orang dan seorang yang malas nak update blog. Tapi nak buat blog juga. Jakun. Oleh itu follow instagram saya :kaytmeiaw

Monday, February 14, 2011

manisnya MADU !

siapa kat sini suka madu..rise your hands up ! haha, okay entry untuk hari ini, saya ingin ceritakan pasal MADU. okay sang lelaki yang membaca entry ini jangan pikir yang saya cerita pasal lelaki kawen banyak ! ala yang madu2 tu..lelaki mesti suka punya..enn enn enn ? best ke kawen banyak tu ? okay mengarut tak nak cite pasal kawen banyak nie, nyampah. haha okay sekarang focus kepada benda yang aku nak ceritakan, actually bukan bende yang havoc sangat, cuma nak kongsi cerita tentang kebaikan madu dan manfaatnya..bak kata omputeh sharing is caring, tapi, bagi saya kalau kita sharing sesuatu yang BAIK okay... insyaAllah kita akan mendapat manfaat. pasti ramai yang dah tau manfaat2 madu nie kan ? bagi yang kurang tahu, bacelah entry kali nie..hahah terima kasih baca ye ? heheh


manfaat yang pertama :



sebagai seorang remaja, tak mustahil muka kita nie tumbuh jerawat kan ? nak2 muka berminyak, senang sangat tumbuh jerawat, tah ape problemnya tah..hormon lah tu, alah kekadang orang tua pun tumbuh gak jerawat nya *contoh terdekat mak saya. haha..oh emm jayy (suara gedik plss) how to handle this situation, kalau nak kurang kan jerawat yang bertepek kat muka tu, cuba u ols amek pisang *suka hati la bape biji pisang nak pakai, as long cukup2 untuk muka tu, pastu korang lecekkan, *okay sorry lecek ke lenyek ? campur dengan sedikit susu dan madu pastu tepek2 la kat muka tu selama 30 min cm tu la..jadikan sebagai mask korank, lakukan lah setiap hari kalau rajin, hehe, FYI pisang nie juga bagus untuk si murung dan untuk si muka ketat yang tak reti nak senyum tu dengan erti kata lain, hidup kau yang penuh dengan tensi tu..ha. ape kata makan pisang banyak2 so that boleh release tension korank yang memanjang tu...*okay nie nak cerita pasal madu ke..pisang nie ? hahah



  



manfaat yang kedua : 

 Mandi Madu
 Percaya atau tidak, khasiat mandi madu ini sudah dilakukan sejak zaman ratu Cleopatra.tak kenal tanya mr google, Untuk mendapatkan aroma yang manis dan kulit lembut mcm si cleopatra tu, okay aku tak penah jumpe si cleopatra tu, dgr cerita dia cantik je..hahah okay,, tambahkan 1/4 hingga 1/2 cangkir madu di air mandi Anda.

manfaat ketiga :

Masker  tegangkan Wajah
madu yang dipergunakan sebagai masker wajah, insyaAllah boleh lambatkan proses penuaan dan kerepot. Berminat ? try tepekkan madu murni pada wajah Anda dan biarkan selama kira-kira 15 minit, hingga mengering. Setelah kering, basuhlah wajah Anda dengan air hangat. weeee hahah


manfaat keempat :

okay, untuk mendapatkan bibir ala2 pink gitu, member aku ade ajar cuba sapu sedikit madu pada bibir tu everyday..insyaAllah dapat bibir pink gitu..hahah

WAHH, hari nie banyak betul saya membebel ek ? actually banyak lagi khasiat dia..tapi kalau tulis banyak2 pun sape nak baca ? aku tulis pun untuk simpanan sendiri je pun, takut lupa khasiat2 nie..tak ingat buka blog nie balik, ye tak ? hahah madu kat umah da abes..lama gila tak menggunakan khasiat si madu nie..alamat besok nye kena beli madu nie, kihkihkih..anywer selamat mencuba ~ dan taklupa SALAM MAULIDUR RASUL :)


2 comments:

Anonymous said...

thanks for the tip huhuhu
miaa da follow cat tao huhu

MEOWTH said...

thanks miaa :)